
Fotografi har været en del af mit liv, så længe jeg kan huske. Interessen begyndte med et analogt kamera, hvor fascinationen af at kunne fastholde et øjeblik hurtigt voksede sig stor. Der var noget særligt ved spændingen i først at se resultatet, når billederne kom tilbage fra fremkaldelse.
Senere blev det analoge kamera erstattet af mit første digitale kamera, og pludselig åbnede der sig en helt ny verden af kreative muligheder. Men det var i 2009, da jeg fik mit første DSLR-kamera, et Canon EOS 1000D, at passionen for alvor tog fart.
I 2010 blev jeg medlem af en lokal fotoklub i Randers, hvor jeg udviklede min forståelse for lys, komposition og det kreative arbejde bag et stærkt billede. Det var også her, navnet Lykke-Hansen Photography blev en del af min identitet som fotograf.
I dag fotograferer jeg primært on location i Nordjylland og finder stor glæde i alt fra portrætter og landskaber til særlige øjeblikke og begivenheder.
Jeg er bosat i Aalborg sammen med min kone Iben og vores to piger. Familien spiller en stor rolle i både mit liv og mit kreative arbejde, og særligt portrætfotografi giver mig mulighed for at indfange nærvær, relationer og personlige fortællinger.
Jeg lader mig konstant inspirere af andre fotografer og nye kreative udfordringer. For mig handler et stærkt fotografi ikke om regler eller perfektion, men om at formidle en tanke, en stemning eller et øjeblik gennem lys, farver, bevægelse og motiv.
// Kenneth
Det siger folk…
” Vi har haft fornøjelsen af, at have besøg af Lykke-Hansen Photography en tre gange nu! Vi har været yderst tilfreds med resultatet både som vores bryllups fotograf og alle de billeder vi har fået taget under en graviditet og familiebilleder efterfølgende! Vi kan kun anbefale andre Lykke-Hansen Fotografi ”
” Super god og professionel fotografering med et fremragende resultat”
” Super professionel og perfektionistisk – Kan varmt anbefales! “
” Kenneth er utrolig dygtig , perfektionist, højt fagligt niveau, . God service og så kommer han til den aftalte tid “
” Tusind tak for al hjælp til vores bryllup. Det lykkedes dig virkelig at fange nogle gode vinkler og fantastiske øjeblikke før, under og efter vielsen. Vi havde udfordringer med regnvejret, det klarede vi godt. Tak for hjælpen og håber ikke det er sidste gang vi skal bruge dig som fotograf “
